Tuesday, August 24, 2010

Update!

Zooo even tijd voor het plaatsen voor een update! 
Afgelopen zondag zijn de pups van Daisy -veel eerder dan verwacht- geboren. We hadden verwacht dat ze 63 dagen vanaf de tweede dekking zou gaan bevallen en dat had morgen geweest! Maar de puppen hadden duidelijk geen trek om nog zo lang te wachten. 

Rond een uur of half 10 ging mijn telefoon en hoorde ik Jolanda (waar Daisy woont) zeggen: "is vandaag ook een goede dag voor pups?" :-).  Ja hoor een prima dag! Helaas kon ik alleen niet meteen zelf die kant op want ik had nog andere verplichtingen in Duitsland. Ik had Wizard ingeschreven voor een terrierclubshow. Als hij daar zijn laatste punt zou halen was hij ook "KFT-kampioen". 

Om half 2 hoorde we op de show dat de eerste was geboren! De tweede liet wel even op zich wachten maar toen we klaar waren met de show was nummer 2 eindelijk ook geboren! En de show ging super, want Wizzie won en is daarmee nu dus Kampioen! 

Eerst langs huis gereden en vervolgens door naar Asperen waar om 8 uur die avond het laatste mannetje werd geboren. En daar lag ons prinsesje Daisy, voldaan met haar drie mooie mannetjes :-). Zoooo lief. Ze is een heerlijk lief moedertje voor haar pups. 

Inmiddels is het al dag drie en de pups groeien prima. Ze zijn goed aangekomen dus alles gaat goed. 

Met onze zwangere Minou gaat het ook goed. Het is vandaag precies 5 weken geleden dat ze gedekt is en gisteren viel het me ineens op hoe haar buik al gegroeid was! Toen ik haar op de weegschaal zette zag ik het bewijs LOL. Het gaat heel goed met haar. Ze was vorige week wat misselijk en had wat minder zin in eten maar nu is haar misselijkheid weer over en het eten gaat ook weer goed. Nog 4 weken geduld dan weten we wat zij bij zich draagt!

Finally time for an update!!
Last Sunday -much sooner than we expected- Daisy whelped her puppies. 
About half past 9 I heard my phone and it was Jolanda (where Daisy lives) and she asked me if I thought today would be a good day for pups :-) Well of course an excellent day! Unfortunately I could not be there myself though because I had to attend a dogshow in Germany together with Wizard. He only needed one more point to become a KFT Champion. 

At half past 1 my phone rang and Jolanda told me the first pup was born. It took a little while for the second to come out, but right as we were finishing up the show she text me to say the second one was born also. The show was a success by the way, cause Wizzie was BOB and now a KFT champion!!

We drove back home and than I continued my trip to Asperen to visit Daisy and her pups. The last one was born when I was there around 8 pm. And there was our little princess Daisy tired but content with her 3 little men. Sooooo sweet, she is such a good mommy! 

Our pregnant Minou is doing very good too. It's been exactly 5 weeks after her first mating today, and yesterday I noticed how much her belly has grown. After I put her on the scale I knew I was right LOL. She is doing very well, she had some morning sickness last week and lost a bit of her appetite but that is all over now. Just 4 more weeks and then we will know what she has in her belly!!


Grootmoeder Lizzy kwam natuurlijk ook even kijken - Grandma Lizzy came to have a look too of course!



Wizzy @ show